Kevään seminaari + pikatreffit: Näkökulmia luovien toimistojen maailmaan

Näkökulmia luovien toimistojen maailmaan

ti 13.03.2018
Seminaari klo 12 – 16
Pikatreffit klo 16 – 18
Paikassa: SES Auditorio Kino K-13, Kanavakatu 12, 00160 Helsinki (Katajanokka)

:::

FIMAGEn kevään ammattilaisseminaarissa käsitellään luovien suunnittelutoimistojen ja valokuvaajien sekä liikkuvan kuvan ammattilaisten välistä yhteistyötä. Luovien toimistojen edustajat avaavat omaa maailmaansa ja jakavat hiljaista tietoaan. Päivä jakautuu kahteen osioon, seminaariin ja pikatreffeihin. Seminaarissa puhujina:

VESA TUJUNEN, Make it Simple
Miten yksi kuva voi maksaa noin paljon?
Kokemuksia luovan suunnittelutoimiston ja mainostajan asennoitumisesta kuva- ja filmimaailmaan sekä vinkkejä vaikutusmahdollisuuksien petraamiseen.

MARKO VUORENSOLA, Folk
Laadulla millä hyvänsä?
Puhetta laadusta ja sen merkityksestä liikkuvan kuvan eri vaiheissa ja vaikuttamisbisneksessä.

SAMI KELAHAARA, SEK
Miksi ketään kiinnostaisi?
Miten erottua maailmassa, jossa lähes jokaisella on kamera ja pelkästään Instagramiin ladataan päivittäin 100 000 000 kuvaa? Työmme on luoda merkitystä. Mutta miten voimme tehdä töitä niin, että se sekä kiinnostaa ihmisiä että rakentaa merkityksellisiä brändejä?

TOMAS ROSENQUIST, Kuudes
Shortlistalta kumppaniksi
Yhteistyökumppaniksi valikoituvan valokuvaajan valinta perustuu pohjimmiltaan siihen, että ostajana toimiva suunnittelija kokee tekijän tuovan projektiin lisäarvoa, laadukkaan teknisen toteutuksen lisäksi. Tässä korostuu mm. erikoistumisen, tiimin, suhteiden ja treatmentin merkitys.

Pikatreffiosuus

Tämä osio toimii sillanrakentajana luovien suunnittelutoimistojen ja kuva-alan ammattilaisten välillä. Se tarjoaa nopean tavan saada palautetta omista töistään ja solmia uusia kontakteja. Pikatreffeillä kuva-alan ammattilaisten on mahdollisuus tavata neljä luovien toimistojen edustajaa kahdenkeskisessä 10min tapaamisessa. Arpa ratkaisee kuka tapaa kenet. Osuuteen mahtuu mukaan 30 tekijää.

Pikatreffeillä mukana:

358
Kuudes
Folk
Gut Studio
Hasan & Partners
Kobra
Make it Simple
SEK
Sherpa
TBWA

:::

AIKATAULU
11:30 – 12:00 saapuminen ja kahvit
12:00 – 13:45 seminaarin ensimmäinen osa – Vesa Tujunen ja Marko Vuorensola
13:45 – 14:15 tauko: virvokkeita ja välipalaa
14:15 – 15:45 seminaarin toinen osa – Sami Kelahaara ja Tomas Rosenquist
15:45 – 16:00 tauko: virvokkeita ja välipalaa
16:00 – 18:00 pikatreffit

:::

Seminaari + pikatreffit:
Hinta: 135€
Jäsenhinta: 105€ (koodi:fimagejasen)
Treffipaketteja on myynnissä 30kpl.
(sis. alv)

Osta lippusi ennakkoon FIMAGEn verkkokaupasta

Vain seminaari:
Hinta: 85€
Jäsenhinta: 55€
Opiskelijahinta: 25€ (koodi: opiskelija)
(sis. alv)

Osta lippusi ennakkoon FIMAGEn verkkokaupasta.
Lippuja on myynnissä rajoitettu määrä.

Tapahtuman facebook-sivu julkaistaan pian.

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

:::

LISÄTIEDOT
Heidi-Hanna Karhu | FIMAGEn ammattilaistapahtumat
heidi@fimage.fi
040 7519067

Tervetuloa inspiroitumaan!

:::

Puhujien esittelyt

Vesa Tujunen, makeitsimple

VESA TUJUNEN, Make it Simple
Miten yksi kuva voi maksaa noin paljon?

Kokemuksia luovan suunnittelutoimiston ja mainostajan asennoitumisesta kuva- ja filmimaailmaan sekä vinkkejä vaikutusmahdollisuuksien petraamiseen.

Vesa Tujunen on markkinointitoimisto Make it Simplen toimitusjohtaja. Nykyisen tittelin lisäksi Vesan käyntikortissa on lukenut copywriter, luova johtaja ja vastaava luova johtaja, mutta toimenkuvasta riippumatta Vesaa on hänen mainosurallaan ajanut eteenpäin yksi ja sama intohimo: saada brändit erottumaan ja menestymään. Vesa on palkittu kaikissa merkittävissä mainosalan kisoissa ja hän jakaa uteliaisuuden täyttämän aikansa Helsingin ja Barcelonan välillä.

Marko Vuorensola FOLK

MARKO VUORENSOLA, Folk
Laadulla millä hyvänsä? Puhetta laadusta ja sen merkityksestä liikkuvan kuvan tuotannon eri vaiheissa ja vaikuttamisbisneksessä.

Sami Kelahaara, SEK

SAMI KELAHAARA, SEK
Miksi ketään kiinnostaisi? – Merkityksellisiä kuvia etsimässä

Miten erottua maailmassa, jossa lähes jokaisella on kamera ja pelkästään Instagramiin ladataan päivittäin 100 000 000 kuvaa?
Työmme on luoda merkitystä. Mutta miten voimme tehdä töitä niin, että se sekä kiinnostaa ihmisiä että rakentaa merkityksellisiä brändejä? Sami hakee vastauksia case esimerkkien kautta siihen, miten tämä merkitys löytyy.

Sami Kelahaara on isä, luovan alan tekijämies, pyörähullu, kellofriikki ja SEKin luova johtaja. Työssään häntä kiehtoo jokaisen projektin erilaisuus, ongelmat ja niiden ratkaisut. Hän uskoo, että oikean ongelman löytäminen on työssä se haastavin homma. Samin töitä on noteerattu sekä ulkomaisissa että kotimaisissa medioissa ja kilpailuissa.

Tomas Rosenquist

TOMAS ROSENQUIST, Kuudes
Shortlistalta kumppaniksi – Tekijän tarjoama lisäarvo

Yhteistyökumppaniksi valikoituvan valokuvaajan valinta perustuu pohjimmiltaan siihen, että ostajana toimiva suunnittelija kokee tekijän tuovan projektiin lisäarvoa, laadukkaan teknisen toteutuksen lisäksi. Tomas kertoo mm. erikoistumisen, tiimin, suhteiden ja treatmentin merkityksestä kuvatuotantojen tilaamisessa. Hän avaa omakohtaisia arvostuksen kohteitaan case esimerkin kautta.

Tomas Rosenquist on designtoimisto Kuudennen asiakkuusjohtaja ja brändisuunnittelija. Hän on ollut mukana mm. Arla Foodsille, Fazerille, Keskolle ja Finlandia Vodkalle toteutetuissa brändiprojekteissa, joita on noteerattu myös mm. Red Dot ja Vuoden Huiput -palkinnoin.