Fimage Mainontapäivässä

Fimage osallistui jälleen tänä vuonna Mainostajien Liiton järjestämään Mainontapäivään Helsingin Messukeskuksessa.

Paikalle oli kerääntynyt satapäin yritysten markkinointiviestinnän päättäjiä sekä suunnittelutoimistojen, mediatoimistojen ja muiden sidosryhmien väkeä. Päivän aikana lavalla nähtiin vanhoja konkareita ja vastapainona myös nuorempia luovia yrittäjiä ja asiantuntijoita.

Radio Helsingin Maria Veitola oli saanut aisaparikseen markkinointiviestinnän legendan, Hasan & Partnersin Ami Hasanin. Mainosmiehen pikkupoikamainen huumori synkkasi mainiosti Veitolan stadinslangin kanssa.

Mieleenpainuvimman puheen piti varmastikin kasvuyrittäjyyttä edistävän Slush organisaation Miki Kuusi. Konservatismi taipui mukavasti superliberaaliin “pitchaukseen” ja tarinaan Slushin lyhyestä historiasta autotallista yhdeksi maailman suurimmaksi start-up konferenssiksi. Vai pitäisikö sanoa “hyviksi bileiksi” Kuusen sanoin!

Storytelling ja sisällöt nousivat esiin kaikissa puheenvuoroissa. Oliko sitten harkittua tai ei, niin ainakin ajankohtainen keskustelunaihe. Tästä asiasta oli samaa mieltä varmasti jokainen asiantuntija lavalla. Ilman sisältöä ei ole asiakkaita. Jos tuotteesta tai palvelusta puuttuu tarina, on turha laittaa rahaa markkinoinnin ehtymättömään kaivoon.

Lopuksi yllätysvieras, Yhdysvaltain Suomen suurlähettiläs Bruce Oreck piti vielä oman puheenvuoronsa, jossa hän kannusti Suomalaisia yrityksiä tarinanpieksentään ja asiakaskokemuksen kehittämiseen.

Suomalainen on ehkä vaatimaton, mutta taidokas tarinankertoja, sanoo Oreck jenkkiaksentillaan.

Muistathan ilmoittautua tulevaan Fimage Seminaariin