Mainonnan kansainvälinen huippuammattilainen John LaMacchia vierailulle Suomeen 14.11.

Visuaalisen alan ammattilaisten muodostama FIMAGE ry ja Aalto-yliopisto järjestävät Helsingissä seminaarin, jossa pohditaan mainonnan tulevaisuutta. Seminaarin pääpuhujaksi on kutsuttu mainonnan huippuammattilainen John LaMacchia, joka toimii brittitoimisto AMV BBDO:n Global Creative Directorna. LaMacchia on voittanut palkintoja kaikissa suurimmissa mainosalan kilpailuissa, muun muassa Cannesissa, One Show’ssa ja saanut myös London International Awardsin sekä Clio-palkinnon. Hän on myös ollut Emmy-ehdokkaana American Expressille tekemästään mainoksesta.

”John LaMachhia on huippuosaaja, joka on jo pitkään suunnitellut mainontaa globaaleille markkinoille. On hienoa saada hänet Suomeen kertomaan omasta työstään. Seminaarissa pohdimme, millaista on tulevaisuuden mainonta ja viestintä ja mikä on valokuvan, grafiikan ja videon rooli siinä. Kysymme myös, miten tulevaisuuden menestysbrändit käyvät vuoropuhelua asiakkaidensa kanssa”, FIMAGE ry:n puheenjohtaja Rami Salle sanoo.

AMV BBDO, jossa John LaMacchia toimii globaaleista brändeistä vastavana luovana johtajana, on voittanut lukuisia palkintoja muun muassa Cannesissa eri kategorioissa. Tuoreimpiin menestyskampanjoihin kuuluvat mm. Snickersille tehty twitter-kampanja ”You’re Not You When You’re Hungry” ja Doritosin ”Dip Desperado”. Toimiston asiakkaisiin kuuluvat myös muun muassa Guinness, Adidas, Mercedes-Benz, Fedex, Sainsbury’s ja Starbucks.

John LaMacchia on suunnitellut mainontaa myös American Expressille, Coca Colalle, IBM:lle, Motorolalle, Perrierille ja TriBeCa-filmifestivaalille.

Seminaarissa puhuu myös Suomessa asuva, kansainvälisesti tunnettu bisnesanalyytikko ja luennoitsija Horace Dediu. Dediu pohtii puheenvuorossaan sitä, mitä tulevaisuuden mainonnalta ja viestinnältä vaaditaan, jotta se pysyy nopeasti muuttuvien mobiililaitemarkkinoiden kehityksen mukana.

Seminaarin paneelikeskustelussa ovat John LaMacchian ja Horace Dediun lisäksi mukana myös graafisen suunnittelun professori Saku Heinänen Aalto-yliopistosta,  DNA:n Chief Digital Officer Kati Riikonen, Suunto Oy:n Head of Communications Liisa Palmu, 358:n luova johtaja ja Grafian hallituksen pj Antero Jokinen sekä valokuvaaja Lauri Eriksson.

Seminaari järjestetään Aalto-yliopiston Sampo-salissa (Hämeentie 135 C, Helsinki) 14. marraskuuta kello 17.00 alkaen.

Seminaari on englanninkielinen ja sinne on vapaa pääsy.

Ennakkoilmoittautumiset osoitteessa: events.fimage.fi

Seminaarin järjestäjä, FIMAGE ry on visuaalisen alan ammattilaisten yhdistys, joka haluaa luoda alan ammattilaisille yhteisen foorumin kokemusten ja osaamisen jakamiseen sekä alan tulevaisuuden määrittelemiseen.

Lisätietoja 

FIMAGE ry, puheenjohtaja Rami Salle, p. 0400 442 265

www.fimage.fi

www.amvbbdo.com