Suomen mainosvalokuvaajat on nyt FIMAGE

Vuonna 1959 perustettu Suomen mainosvalokuvaajat ry on vaihtanut nimensä. Uusi nimi on FIMAGE ry, joka tulee sanoista Finnish Image Makers Association.

”Perinteikäs nimi oli jo aikansa elänyt, ja halusimme uuden, joka kuvaa paremmin ja laajemmin yhdistyksen toimintaa. Haluamme olla myös kansainvälisesti tunnistettu järjestö, siksi uusi nimi on englanninkielinen”, yhdistyksen puheenjohtaja Rami Salle kertoo.

FIMAGE ry:ssä on noin sata jäsentä, joista valtaosa valokuvaajia. Nyt yhdistyksen tavoitteena on houkutella mukaan myös muita visuaalisen alan ammattilaisia, esimerkiksi videokuvaajia, kuvittajia ja kuvankäsittelijöitä.

”Haluamme luoda visuaalisen alan ammattilaisille yhteisen foorumin, jolla he voivat jakaa kokemuksiaan ja kasvattaa osaamistaan”, Salle sanoo.

Ensimmäinen teko tällä tiellä oli torstai-iltana Helsingissä järjestetty The Future of Media -seminaari, jossa viestinnän ammattilaiset ja kokoontuivat pohtimaan tulevaisuuden median menestystekijöitä yhdessä bisnesanalyytikko Horace Dediun kanssa.  Ajatus ammattilaisten yhteisfoorumista sai seminaariosallistujien keskuudessa innostuneen vastaanoton.

Nimenvaihdon yhteydessä FIMAGE ry ottaa käyttöön myös uuden logon ja visuaalisen ilmeen, jotka ovat suunnittelija ja valokuvaaja Varsani Harshadin (Not Guilty Atelier) käsialaa.

Lisätietoja

FIMAGE ry, puheenjohtaja Rami Salle, p. 0400 44 22 65