The Future of Media -seminaari

Millaisia ovat tulevaisuuden mediat – mihin asioihin meidän pitää nyt kiinnittää huomiota, jotta pystymme luomaan tulevaisuuden menestysmedioita?

Näihin kysymyksiin etsimme vastauksia 25.4.2013 olympiastadionilla The Future of Media –seminaarissa yhdessä maailmankuulun bisnesanalyytikon ja luennoitsijan Horace Dediun kanssa. Dediu tarkasteli luennossaan median tulevaisuutta teknologian ja innovaation aiheuttaman markkinahäiriön näkökulmasta.

Luennon jälkeen järjestettiin paneelikeskustelu, jossa olivat mukana muun muassa valokuvaajat Lauri Eriksson, Kaapo Kamu ja Kari Kuukka, professorit Merja Salo, Maija Töyry ja Esko Valtaoja sekä Sanoma Digital Finlandin liiketoimintajohtaja Marja-Leena Tuomola, AD Markus Frey, viestintäalan yrittäjä Kaarle Hurtig ja konsulttitoimisto Pohjoisrannan Antti Routto.

Horace Dediu on bisnesanalyytikko sekä suosittu bloggaaja ja luennoitsija, jonka luennoille ja paneelikeskusteluihin ovat osallistuneet muun muassa Om Malik, Jean-Louis Gaseè, Philip Elmer-DeWitt (CNN Fortune), Charlie Kindel (Microsoft), Paul Brody (Global Industry Leader at IBM for Electronics).

Dediu kirjoittaa suosittua Asymco-teknologiablogia, jolla on 60 000 seuraajaa ympäri maailman. Hänen bisnesanalyysejään käyttävät muun muassa CNN Money, Fortune, Forbes, Bloomberg ja Financial Times. Helsingissä asuva Dediu toimi analyytikkona Nokiassa vuosina 2001–2009.

Dediu on markkinahäiriöteorian asiantuntija, joka käsittelee luennoillaan eri toimialoja innovaatioiden aiheuttamien markkinahäiriöiden näkökulmasta. Hän on MBA Harvard Business Schoolista. Markkinahäiriöteoria on Dediun professorin Clayton M. Christensen kehittämä.

Seminaariin oli vapaa pääsy ja paikalla olikin arviolta 130 visuaalisten alojen ammattilaista.

Kiitos vielä panelisteille ja kaikille osallistujille!